facebook-pixel

Fogalomtisztázó: Hiba súlyossága és prioritása

Fogalomtisztázó sorozatunkban megpróbálunk olyan tesztelési fogalmakat röviden, érthetően bemutatni, amiket gyakran hibásan használnak fejlesztési projektek alatt.

Mi a különbség a hiba súlyossága (Severity) és a hiba prioritása (Priority) között?

Hiba súlyosság
A hiba súlyossága azt határozza meg, hogy a talált hibának mekkora hatása van a tesztelt alkalmazásra. Minél nagyobb a hatása, annál magasabb a súlyossági szint, amibe a hibát sorolhatjuk. ezeket a szinteket cégenként/projektenként szokták meghatározni. Általában a tesztelési vezető definiálja. A hiba felvételekor a tesztelő állítja be az értékét a definíciók alapján.


Hiba prioritás
A hiba prioritás azt határozza meg, hogy mennyire sürgős a hiba javítása. Minél magasabb egy hiba prioritása, annál hamarabb kell kijavítani. Tulajdonképpen a hibák priorizálásával a hibákat sorba állíthatjuk, hogy milyen sorrendben történjen a javításuk. A prioritás beállítása általában a projektmenedzser, vagy az ügyfél (például product owner) feladata.


Példa

this is a text describes a picture

Összegzés

A súlyosság az, amivel a tesztelő foglalkozik, a prioritás az üzlet és a fejlesztők által használt érték. A prioritás javítási sorrendet mutat, a súlyosság a hiba hatásának egy mérőszáma.
Van olyan fogalom, aminek a hibás használata téged is zavar? Írd meg nekünk és tisztázzuk! Hajrá!

[templatera id=”1132″]

Megosztás

Facebook
LinkedIn
Twitter

Nem szeretnél lemaradni az új bejegyzésekről?

Tartalomjegyzék

Érdekel a tesztelés világa?

Dolgozz velünk hazai és nemzetközi projekteken

egy csoport ember ül egy asztalnál laptopokkal

Várj, ne maradj le legújabb szakmai cikkeinkről

Iratkozz fel hírlevelünkre és minden hónapban elküldjük a legizgalmasabb cikkeket

egy laptop számítógépet tartó szemüveges férfi
egy süti csokireszelékkel
Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.