Esettanulmány
Egy könyváruház a már meglévő e-könyv alkalmazását bővítette hangoskönyvekkel is. A tesztelési feladatunk a mobilalkalmazás ezen részének élesítés előtti tesztelése volt. A cél az volt, hogy ne a felhasználók szembesüljenek elsőként az esetleges problémákkal, hanem még élesítés előtt kiszűrhessék az esetleges hibákat és a fejlesztő javíthassa azokat.
Megrendelő
könyvkereskedelmi cég
Feladat
mobilalkalmazás tesztelés, manuális tesztelés
A megbízótól kapott tesztadatok
- képernyőtervek
- SimplePay és PayPal tesztadatok
- kuponkódok, ajándékkártya kódok
- problémás irányítószámok
- hangoskönyvek, e-könyvek
Tesztelendő funkciók
- felhasználói élmény tesztek, mennyire felhasználóbarát az applikáció
- különféle felhasználói fiókok integritása (facebook, google, kereskedői profil stb.)
- fizetési megoldások tesztelése
- kedvezménykuponok, ajándékkártyák működési tesztje
- iOS és Android kompatibilitási teszt
A részlegnek, ahonnan a segítségünket kérték, nem volt dedikált szoftvertesztelő kollégája. Az általunk kihelyezett manuális tesztelő segítségével folyamatosan, problémák nélkül tudják élesíteni a szolgáltatásokat érintő fejlesztéseket. A kollégának nem csupán a helyi csapat munkájához kellett csatlakoznia, hanem külsős szemmel kellett átlátnia a kommunikációs és üzleti folyamatokat. A kialakult jó munkakapcsolat és a közös munka eredményeképpen több olyan kritikus hibát is sikerült felfedezni még élesítés előtt, melyekkel üzleti károktól óvtuk meg a megrendelőt. A tesztelési feladatok éves terv alapján előre meghatározott ütemben zajlanak. Az élesítéseket követően pedig még 2 hetes visszakövetési feladatot is ellátunk, hogy biztosan tökéletesen működjenek az új funkciók.
Néhány példa a tesztelési feladatokra
felhasznált technológiák, eszközök
Az alkalmazást többféle Iphone és Android készüléken teszteltük. A készülékeket a teszteléshez mi biztosítottunk. A riportolás Redmine fiókon keresztül zajlott a tesztelők és megrendelők között. Itt a megrendelő részletesen láthatta a felvett hibajegyeket és teszteseteket.
Összegzés
5 fő tesztelő 1 hét alatt készítette el a részletes hibalistát, melyet a megrendelő rendelkezésére bocsátottunk. Azonosítottuk a kritikus hibákat, ezáltal hozzásegítettük az ügyfelet, hogy kijavítsák az applikációt még élesítés előtt.