
Esettanulmány
Hosszútávú együttműködés egy telekommunikácós szolgáltatóval a televíziós és az internetszolgáltatásokkal kapcsolatos fejlesztések manuális tesztelésére élesítés előtt, 1 fő kihelyezett manuális tesztelővel.

Megrendelő
telekommunikációs szolgáltató

Feladat
manuális tesztelés, frontend és backend tesztelés, funkcionális és nem funkcionális tesztelés.
A teszteléshez kapott eszközök:
- Set Top Boxok
- Tablet
- Telefon


Teszteszközök:
- Jira
- Confluence
- Invision
- Miro

A részlegnek, ahonnan a segítségünket kérték, nem volt dedikált szoftvertesztelő kollégája. Az általunk kihelyezett manuális tesztelő segítségével folyamatosan, problémák nélkül tudják élesíteni a szolgáltatásokat érintő fejlesztéseket. A kollégának nem csupán a helyi csapat munkájához kellett csatlakoznia, hanem külsős szemmel kellett átlátnia a kommunikációs és üzleti folyamatokat. A kialakult jó munkakapcsolat és a közös munka eredményeképpen több olyan kritikus hibát is sikerült felfedezni még élesítés előtt, melyekkel üzleti károktól óvtuk meg a megrendelőt. A tesztelési feladatok éves terv alapján előre meghatározott ütemben zajlanak. Az élesítéseket követően pedig még 2 hetes visszakövetési feladatot is ellátunk, hogy biztosan tökéletesen működjenek az új funkciók.

Néhány példa a tesztelési feladatokra
Ajándék hozzáférés third-party szolgáltatáshoz
Egy cégcsoporton kívüli (third-party) streamingszolgáltató szolgáltatásához ingyenesen hozzáférhetnek bizonyos kedvezménycsoportba tartozó ügyfelek. Ennek a funkciónak a háttérrendszerekben történő folyamatait, valamint a megrendelési folyamatait is tesztelnünk kellett élesítés előtt. Funkcionális, penetrációs és terhelési teszteket is végeztünk. Ez a funkció azóta is problémamentesen működik, a hibák még élesítés előtt kiderültek.
Filmkölcsönzési szolgáltatás
Applikációból és webes felületről is lehet filmet kölcsönözni a szolgáltatónál. Feladatunk az volt, hogy ez a szolgáltatás gondok nélkül működhessen mind a megrendelői oldalon, mind a háttérrendszerekben. Itt is sikerült egy kritikus hibát még élesítés előtt megtalálnunk, így a cég nem került kellemetlen anyagi és jogi helyzetbe miatta. Ennél a projektnél funkcionális, user end-toend, process end-to-end és integrációs teszteket is végeztünk. A szolgáltatás azóta is hibamentesen működik.
Előfizetésbővítés
Itt egy helyszíni szolgáltatás megrendelési folyamatában sikerült egy kritikus hibát azonosítanunk a tesztelési munka során. A hiba javítása számos anyagi és jogi következménytől óvta meg a megrendelőt.
Összegzés
Gyakorlatilag egy tesztelő szakemberünk segítségével sikerült a fejlesztési folyamatot olyan módon optimalizálni a cégnél, hogy közreműködésünkkel kritikus hibák nélkül futnak ki az új fejlesztések.
